کد خبر: ۸۴۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 05 May 2020

پیش بینی بهبود وضعیت خرید برگ سبز چای در گیلان  

تابناک/ رییس سازمان چای کشور گفت: پیش بینی می‌شود، امسال خرید برگ سبزچای از شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.

حبیب جهانساز امروز در مراسم بهره برداری از پنل خورشیدی آستانه اشرفیه گفت: پنل خورشیدی الگویی تاکنون در سه منطقه چایکاری اجرا شده که در واقع، مناطقی که فاقد برق است، می‌توانند از این پنل ها برای تولید برق، جهت آبیاری مطمن باغات چای استفاده کنند.

وی افزود: هزینه هر پنل ۳ کیلو واتی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از سوی طراح برآورد شده که حداقل برای آبیاری مطمئن پنج هکتار باغ چای بکار گرفته می‌شود، کلیه چایکارانی که دارای مجوز آبیاری باشند می توانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

جهانساز در ادامه از اجرای طرح باغ و کارخانه با مشارکت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار با تسهیلات چهار درصد در اختیار کارخانجات طرف قرارداد قرار می‌گیرد، تا آنها مبلغ ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ خرید تضمینی به چایکاران طرف قرارداد پرداخت کنند و همچنین در طول سال برای آنها کلاس‌های آموزشی و ترویجی را برگزار کنند.

وی گفت: امسال پیش بینی می‌شود وضعیت خرید برگ سبز چای از نظر کمیت وکیفیت از شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.

رییس سازمان چای کشور به فعالیت بیش از ۱۵۰ کارخانه چایسازی در استانهای شمالی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در برخی از کارخانجات بیش از نرخ تضمینی تعیین شده خریداری می‌شود.

جهانساز افزود: تا به امروز ۱۶۴۳ تن برگ سبز چای بصورت تضمینی به ارزش ریالی ۷۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خریداری شده است که صد درصد آن درجه یک بوده و مقدار چای خشک استحصالی ۳۶۹ تن چای خشک تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار